.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخشش مازنی ها در جشنواره جوان خوارزمی

عالمی مسئول نمایندگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مازندران خبر داد :جشنواره جوان خوارزمی آوردگاهی مهم برای تجلی استعدادهای علمی و پژوهشی نسل جوان میهن اسلامی و از جمله رویدادهایی است که انگیزه تلاش و خلاقیت را در بین جوانان و نوجوانان بارور و شکوفا می سازد .

به گزارش شمال نیوز ،مسئول نمایندگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مازندران با بیان مطلب بالا ، به سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اشاره کرد که در راستای تقویت فرهنگ خلاقیت و نوآوری میان جوانان و تشویق پژوهشگران جوان به حضور پررنگ و مؤثر در میادین علم و فناوری ، اخیراً در تهران برگزار شد .

اکبر عالمی اصلی ترین هدف برگزاری این جشنواره را شناسایی و جذب و معرفی جوانان پژوهشگر و صاحب اندیشه عنوان کرد و در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره سیزدهم گفت که در این جشنواره از 1701 طرح در چهارده گروه تخصصی و پنج محور پژوهشی ثبت نام شد که پس از بررسی ، 1184 طرح جهت بررسی و ارزیابی به گروه های تخصصی ارسال گردید . وی افزود : این طرح ها در گروه های تخصصی برق و کامپیوتر ، مکانیک ، هنر و معماری ، کشاورزی و منابع طبیعی ، علوم پایه ، صنایع شیمیایی ، زیست شناسی – زیست فناوری و علوم پایه ، پزشکی ، فناوری نانو ، عمران ، مواد ، متالوژی و انرژی های نو ، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات ، علوم اجتماعی ، هوا فضا ، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری و رباتیک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 53 طرح به عنوان برترین ها موفق به دریافت جایزه شدند .

عالمی تعداد طرح های تولیدی مازندران را 2152 طرح عنوان کرد و اظهار داشت : از این تعداد طرح 145 طرح به مرحله دفاع حضوری استانی دعوت شدند که نهایتاً 27 مورد به عنوان طرح منتخب کشوری معرفی شدند که دو طرح " فیوز ایمنی سنگ فرز " و " بررسی تحلیلی نقاشی های سقانفار ومیزان تأثیر پذیری آن از فرهنگ و زندگی مردم " از مازندران حایز رتبه های برتر جشنواره سیزدهم شوند .

وی اضافه کرد : طرح نخست متعلق به آقای اذعانی از مرکز آموزش از راه دور رهروان دانش تنکابن و طرح دوم مربوط به آقای میکائیل مقیم پور بیژنی از دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا بابل میباشد که هر دو در سطح دانش آموزی بودند .

مسئول نمایندگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مازندران درخشش استان در این جشنواره را مرهون تلاش ، همت و استعدادها و قابلیت¬های علمی دانش آموزان دانست و ابراز امیدواری کرد : با تداوم اهتمام نهادهای آموزشی و پژوهشی استان بازهم شاهد درخشش در جشنواره های آتی باشیم . گفتنی است حائزین رتبه های برتر جشنواره جوان خوارزمی از تسهیلات ادامه تحصیل بدون کنکور و عضویت در ستاد نخبگان کشور بهره¬مند خواهند شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 آذر 1390
من هرگز فرزندانم را در اين مسابقه شركت نخواهم داد چون جز اينكه دچار افسردگي و ... شوند چيز ديگري عايد دانشمندان كوچك نمي شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.